Followers

Saturday 8 December 2012

Kenapa: 7 Steps A Head ??


This is it!!!...this one should be my grand opening of the blog i supposed.
The title of my blog is 7 Step A Head. but why???
okey now, let me start with introducing myself.
My name is Alis Syahrin Azlan and i'm from Machang, Kelantan. last 13 April should be my 22nd bsday anniversary. I completed my school aged from standard 1 to upper 6 at my hometown Machang. so i never left my country before until now...on 2010 i left Machang and heading to Ipoh. then the story started!

Ipoh merupakan sebuah bndaraya keempat terbesar di Malaysia. Persekitaran kat sini memang sgt berbeza ng kampung halaman ak. Penduduk yang padat and tambah kawasan Silibin kt tempat ak tinggal sekarang ni adalah kawasan penetapan kaum India mejoriti nya menjadikan ak sedikit kekok. Tujuan ak datang ke sini adalah kerana mndapat tawaran utk melanjutkan pengajian ke peringkat Ijazah dalam Pendidikan. Jadi sekarang ak tgh buat Bachelor in Education majoring in Counseling di University Tun Abdul Razak (UNITAR) yg kampusnya menumpang di TIC Ipoh.

Aku mengambil masa yang agak lama untuk sesuaikan diri dengan tempat baru ni krna loghat Kelate ak yg agak pekat susah utk berkomunikasi dengan lancar. Ramai yg xfaham bhsa Kelate sbnrnye dan ak pulak tak boleh nk brckp ng bhsa melayu ng lancar..tp skg alhmdulillah da okey ckit kot..hehe (da ade kot kt blkg tu).

Seven Steps a Head atau Tujuh Langkah ke Hadapan adalah tajuk untuk blog ak...knpa ak plih tajuk ni??tak panjang sgt ke utk blog title??

Skg ak akn gtaw scra detail so thanks for reading and hope this entry will giv u a bit of information...( )
Dunia kita skg berkembang ng terlalu pesat..malam ni kita tido,bangun esk da ad bnda baru yg keluar yg kita xsempat nk bygkn pn..bayangkan mcm mna dunia ni bergerak tnpa ada waktu siang dan mlm lg..bila kita tdo pda wktu mlm,ada yang bngun bekerja dan bila kita bngun pda subuh hari, mereka masih lg bkerja.
Kita tak nmpk mereka tp kta taw mrka ad dn bergerak..

Aku mula fikir tentang banyak bnda...knpa Allah jdikan ak, ap fungsi ak sbgai hamba-Nya, sbgai seorang anak, sbgai seorang student, sbgai seorang kawan, sbgai seorang msyrakat dan apa yang ak perlu cari, perlu dapatkan, dan perlu ada utk jd terbaik dalam smua watak yang aku bawa?? 

Bagi ak smua persoalan tu xde jwpan yg tetap...cuma sbgai manusia yang berpegang teguh dgn agama Allah, ak yakin pasti ada sesuatu yang Allah aturkan utk ak dan sluruh mnusia di muka bumi ini..

end of part 1...

4 comments:

  1. saspen je...ermm ad part 2 plak.. (*mcm harry potter series plak)

    ReplyDelete
  2. ni la org pgg proses muhasabah diri selain view of life..persepsi individu dlm menilai kehidupan...hehehee..lau habiskn skg xsyok ar..

    ReplyDelete