Followers

Thursday 18 July 2013

Minta di balas…

Minta di balas…
Ini bukan cerita cinta..ini cerita saya dan mereka..
Untuk mencapai kejelekitan (cohesiveness) memerlukan penerimaan tanpa syarat dan perlu untuk memahami perasaan klien seolah-olah kita ditempat mereka.

Itu yang diajar oleh dia : seorang kaunselor muda yang cukup berbakat, merangkap pensyarah kami diuniversiti:: Nor Hafizah (Miss Fiza).
 
Kadang segan-kadang malu-kadang terasa tak ckup matang- bila kita berdepan dengan seorang pensyarah yang melayan kita seperti seorang kawan..dialah yang tak pernah jemu mengajar dan mendidik kami yang dikatakan berbakat dalam bidang ini sedangkn kami hanya separuh sedar. 

Kemudia tiba masa kami buktikan segala ilmu yang kami terima..dalam satu sesi yang agak kelam, bila yang didepan itu mereka yang berpengalaman. Muka baik,tapi hati siapa yang tahu: yang penting awak buat kerja awk dengan ikhlas..bantu klien seolah2 awk inginkn orang lain bantu awk jika awk ditimpa masalah- itu yang dia pesan pada kami di awal musim.

Pergerakan aku paling pantas, paling menonjol dikalangan merek. Takde sebarang masalah untuk program, sesi individu dan juga sesi kelompok.bila mereka datang, aku akan pastikan mereka pulang dengan kelegaan-pastikan mereka pulang bila yang berat itu ditinggalkn- pastikan mereka beritahu harapan mereka..itu matlamat aku..dan aku Berjaya dengan gemilang.

Itu jejayaan yang setiap kaunselor impikan- tapi kenapa aku dibuang?
Itu akan aku ingat- akan aku kenang..
Biarlah…biar mereka berdusta antara mereka- aku senang keamana sahaja::::


1 comment: