Followers

Wednesday 17 July 2013

Biarlah

Tak mengerti…..

Blog yang sekian lama bagai tiada penghuni,
takde idea, takde masa atau takde peluang untuk mengarang?

Biarlah…tak de orang kisah pn...

Aku telah bertemu dengan Ramadhan yang ke-23 sepanjang aku hidup. Tak kenal Ramadhan yang pertama dan mungkin sedar yang ke 5 atau ke 6. Tak terlalu awal dan tak juga lewat, kebiasan kita sebagai manusia..

Bulan yang penuh nikmat,penuh rahmat..untungnya aku brbanding orang lain ialah aku didatangkan dengan pelbagai ujian seawal bulan rahmat ini. Biarlah…biar lah ak sorang yang faham..

Kemudian ak bercinta lagi…bercinta untuk kali ke berapa aku tak ingat..yang pasti, aku rasa seperti dengan orang ketiga dan mungkin yang terakhir..tak pasti tapi yakin..Biarlah… \* kali ini aku berdoa.

Dia masih muda tapi matang…tak gedik tapi riang..mmbebel itu normal bila hati kata cinta. Takut tak pernah hilang andai hati dia berpaling dariku. Tapi itu rahsia Tuhan Yang Maha Kuasa, tak daya kita untuk meninjau, mengkritik, apatah lagi mengubah. (jodoh itu rahsia Allah)

Setiap orang pasti nak orang lain tahu kesah cinta mereka…tak kesah la siapa,bangsa apa,negeri mana,Negara mana, keturunan apa, agama dan jantina…selagi dia mmpunyai hati yang bisa bercinta..pasti ingin dunia tahu…biarlah….biar mereka bercerita….yang suka, bacalah…dengarlah…lihatlah…jangan dihina jangan dikeji…

1 comment:

  1. mana mana pun semua takut kehilangan.
    Mungkin redha adala ubat.
    Sebelum terjadi, jagalah hubungan disulami dengan doa kepadaNYA.
    biar tak siapa tahu. Asal kita tahu. Biar pandangan masyarakat menghakimi. Kita adalah benar selagi ia benar.

    Aisyeh bermadah ! Hahahahaha

    ReplyDelete